Regulāri
jāpārbauda
riepas
protektors,
lai
pārliecinātos,
vai
riepa
nav
jānomaina.
Par to viss vienkāršākā veidā var pārliecināties aplūkojot
speciālu
protektora
nodiluma
indikatoru,
kurš ir iestrādāts
riepā. Tas
iestrādāts
protektora
rievu
apakšējā
daļā
dažādās
vietās
visapkārt
riepai.
Kad
riepa
nodilusi
un
šis
veidojums
kļūst
labi
saredzams,
pienācis
laiks
mainīt
riepas.
Lielāks protektora nodilums tikai atsevišķās riepas vietās
liecina par nepareizu gaisa spiedienu riepā.
Apskatīsim
biežāk novērotos protektoru nevienmērīga nodiluma piemērus
un tā rašanās iemeslus.
Iedobumi
un ieplakas protektora virsmā: NOLIETOTAS DETAĻAS.
Ieplakas un iedobumi visbiežāk parādās priekšējo riepu
protektora virsmā, lai gan arī aizmugurējām riepām var
rasties iedobumi jeb nevienmērīgs nodilums. Tas nozīmē, ka
automobiļa riteņi nav pietiekami nobalansēti, vai arī to, ka
automobiļa priekšējo riteņu savirze nav precīzi noregulēta,
vai arī auto piekare ir nolietojusies.
Riepas
plecu joslā protektors līdzinās zāģa zobiem: NEPAREIZA
RITEŅU ĢEOMETRIJA.
Vai protektora apmale līdzinās zāģa zobiem vai izskatās
spalvaina"? Tas ir nejaušas berzēšanās rezultāts. Šīs
problēmas risinājums ir neliela centrēšanas korekcija.
Pietiekams protektora dziļums ir ļoti nozīmīgs riepas
sniegumam un darbībai. Ja esat pamanījuši izmaiņas riepas
darbībā uz slapja ceļa seguma, iespējams, riepa ir jau
nodilusi un nav pietiekami dziļi ūdens novadīšanas kanāli.
Kad riepas protektora dziļums ir sasniedzis indikatora
atzīmi vai 1.6mm, riepas ir jāmaina.
Palielināts nodilums riepas centrālajā daļā: PĀRĀK LIELS
GAISA SPIEDIENS.
Kad riepā ir paaugstināts gaisa spiediens, tas var izraisīt
pastiprinātu dilšanu protektora centrālajā daļā. Nodilums
parādās straujāk nekā plecu joslā un ievērojami samazinās
riepas nobraukums. Nevienmērīgu riepas nodilumu var izraisīt
arī neprecīzs priekšējo riteņu savirzes regulējums vai citi
mehāniski bojājumi.
Riepas
nodilums plecu joslās abās pusēs: ZEMS GAISA SPIEDIENS.
Ja riepa izskatās šādi, tad iemesls varētu būt pārāk zems
gaisa spiediens riepās. Zems spiediens riepās palielina
riepas protektora nodilumu plecu joslā abās pusēs un
ievērojami samazina riepas nobraukumu. Riepas arī sakarst un
zaudē izturību. Rezultātā automobilis patērēs vairāk
degvielas, palielinās rites pretestība, jo braucot ar
mīkstākām riepām, nepieciešams vairāk spēka. Nevienmērīgā
riepas nodilumā var būt vainojams arī priekšējo riteņu
neprecīzs savirzes regulējums vai citi mehāniski bojājumi. |